IM BACK,FOLLOW SAYA,TINGGALKAN JEJAK ANDA DI CBOX SAYA,PASTI MONSTA JIEYHA AKAN FOLLOW KORANK.LOVE U ALL

Pages

Sya ucapkan Selamat Hari guRu pada Semua Guru di seluruh dunia

Hari Jumaat ini pada 18/5/2012..akan mengadakan sambutan hari guru yang bertemakan "Guru Inovatif Melonjakkan Transformasi Pendidikan Negara"


 Dulu… Jika kau silap, kau tidak layak berada di tempatmu kini. Jika aku yang silap, itu memang lumrah manusia. Namun kau masih diam. Jika kau marah, kau memang tidak menyayangi ku. Jika aku yang marah, aku adalah seorang yang disegani. Kau masih berdiam. Jika kau bergaya, kau sering dikatakan “tak padan dengan tua”. Jika aku yang bergaya, itu kerana aku masih muda. Kau tetap diamkan diri. Jika kau memukulku, kau memang tidak menyayangiku. Jika aku yang memukul, aku hanya menuntut kebenaran. Kau masih mampu berdiam. Diammu dianggap kau tidak tahu apa-apa. Namun jika aku yang berdiam, aku sedang berfikir. Kini… Jika aku benar, kaulah yang membenarkannya. Jika aku salah, kau yang akan membetulkannya. Jika aku meraih kemenangan, engkaulah penyumbang semangat. Jika aku kalah, kau bangkitkan semangatku semula. Jika aku bergembira, kau akan turut serta. Jika aku berduka, kaulah pemujuknya. Dan jika aku berjaya, kau adalah permulaannya. Namun jika aku gagal, kau kata itu bukan untuk selamanya. Guru… Terlalu banyak khilafku keatas dirimu. Tanpa sedar hatimu telah aku sakiti. Namun kau masih tersenyum padaku. Besarnya jasamu guru. Terlalu banyak salah fahamku terhadapmu, namun kau masih sudi meraihku dalam dakapanmu di saat aku berjaya mahupun gagal. Maafkan aku, anak didikmu. Kerana apa pun itu, engkaulah guruku. Terima kasih cikgu…


0 000 orang nak tahu:

Post a Comment

Happy giler
Dont forget follow me and like my entry :)thank you for visit my blog..
 
Template By Ira Syahirah